JAK W INNYCH PRZYPADKACH

Podobnie jak w innych przypadkach, wiedza nauczyciela, rozumienie samego siebie i przemyślenie kontaktów międzykulturowych są podstawą pomyślnego kształtowania klasy i szkoły jako środowisk wielokulturowych.Osobisty i zawodowy rozwój nauczyciela wymaga życzliwego stosunku do ludzi należących do innych kultur, lepszego ich rozumienia i uświadomie­nia sobie istniejących uprzedzeń kulturowych.Oczekiwania nauczyciela wpływają na stosunki z uczniami, na to, czego się oni uczą i jak postrzegają własne możliwości.Nauczyciele mogą nauczyć się postrzegać i likwidować własne uprzedze­nia wobec uczniów z odmiennych środowisk. Nauczyciel ma do dyspozycji wartościowe materiały dydaktyczne i strate­gie nauczania, dzięki którym może osiągnąć cele edukacji wielokulturowej.

Witaj na moim serwisie! Wychowuję dwoje dzieci w wieku szkolnym. Bloga postanowiłam stworzyć w formie hobby jest on moją forma oderwania się od codziennych obowiązków i możliwością podzielenia się z Wami moimi przemyśleniami. Zapraszam do czytania i komentowania!