NIEUCHRONNE DYLEMATY

Na przykład czy narzucanie norm regulujących życie szkoły jest równoznaczne z brakiem poszanowania kultury ucznia? Doświadczeni nauczyciele dochodzą do wniosku, że szacunek dla kultury wszystkich uczniów wcale nie wymaga odrzucenia szkolnych reguł. Punktualność, jak wiele cech dominującej kultury, w innych kulturach może nie być uznawana za istotną, jest jednak ważna w kulturze większości, więc żeby w jej obrębie dać sobie radę, wszyscy uczniowie muszą umieć dostosować się do tego rodzaju norm, kiedy będą tego wymagać okolicznoś­ci. Rezygnując z narzucania takich norm w szkole, złą wyrządzilibyśmy przysługę wszystkim naszym uczniom.

Witaj na moim serwisie! Wychowuję dwoje dzieci w wieku szkolnym. Bloga postanowiłam stworzyć w formie hobby jest on moją forma oderwania się od codziennych obowiązków i możliwością podzielenia się z Wami moimi przemyśleniami. Zapraszam do czytania i komentowania!